تحقیق در مورد روسازی مرکب 5 ص

تحقیق در مورد روسازی مرکب 5 ص
5, تحقیق, تحقیق در مورد روسازی مرکب 5 ص, دانلود تحقیق در مورد روسازی مرکب 5 ص, روسازی, روسازی مرکب 5 ص, ص, مرکب, مورد

رفتن به سایت اصلی

تحقیق در مورد روسازی مرکب 5 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 5 صفحه
 قسمتی از متن word (..doc) :  
‏روسازی مرکب ‏روسازی مرکب (Composite Pavement‏) به روسازی‌ای اطلاق می‌شود که شامل دو نوع روسازی، یعنی روسازی آسفالتی (Asphalt‏ Concrete Pavement‏) به عنوان لایه انعطاف‌پذیر و روسازی بتنی (Portland Cement‏ Concrete Pavement‏) به عنوان لایه صلب باشد.‏در برخی موارد از یک لایه میانی جدا کننده بین لایه‌های آسفالتی و بتنی استفاده می‌گردد. استفاده از مصالح بتنی به عنوان لایه زیرین و در نقش لایه اساس، و مصالح آسفالتی به عنوان لایه رویه، ترکیب متداولی است که ویژگی‌هایی همچون مقاومت و سطح هموار را ارائه کرده و بهره‌برداری از یک روسازی ایده‌آل را ممکن می‌سازد. استفاده از مصالح بتنی در نقش لایه رویه و مصالح آسفالتی در نقش لایه اساس گزینه‌ای است که در صورت خرابی کامل لایه آسفالتی مقرون به صرفه خواهد بود. با توجه به هزینه اولیه بالای اجرای این نوع از روسازی‌ها، ساخت آنها به طور محدود صورت گرفته و بیشتر برای رفع معایب روسازی‌های بتنی موجود و به منظور ارتقای کیفیت سطح راه و تأمین سرویس، به صورت روکش آسفالتی بر روی روسازی‌های بتنی موجود به کار می‌روند. روسازی‌های مرکب (لایه انعطاف پذیر بر روی لایه صلب) معمولاً در روسازی‌های قدیمی دیده می‌شود. در این موارد باید روکشی مانند آسفالت گرم، روکش با دانه‌بندی باز، یا آسفالت پلیمری بر روی روسازی‌های بتنی درزدار (Jointed Plane Concrete Pavement- JPCP‏) یا روسازی‌های بتنی مسلح پیوسته (Continuously Reinforced Concrete Pavement- CRCP‏) اجرا شود.‏ دلایل اجرای روسازی مرکب‏از آنجا که تاریخچه روسازی‌های مرکب به سال‌‌های اخیر باز می‌گردد، فقط برخی کشورها مزایای چنین طرحی را تجربه کرده‌اند. در حال حاضر، استفاده از روسازی‌های مرکب به جاده‌های با ترافیک سنگین مانند بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی متمرکز شده است. عموماً انتخاب روسازی مرکب تحت تأثیر یکی از عوامل زیر می‌باشد:‏1- به علت ترکیب یک لایه بتنی با یک لایه آسفالتی، ظرفیت باربری زیاد و مقاومت در برابر تغییر شکل در اثر عبور زیاد وسایل نقلیه را در کنار بهبود مشخصات سطح و آسان شدن تعمیر و نگهداری روسازی خواهیم داشت؛‏2- کم شدن صدای چرخ وسیله نقلیه در حرکت روی جاده با بهره‌گیری از ویژگی‌های آسفالت متخلخل،‏3- اجتناب از تعمیر و نگهداری درز آب‌بند در روسازی‌های بتنی یا به حداقل رساندن آن،
 

  • پاورپوینت در مورد آيين‌نامه‌ حفاظت‌ در مقابل‌ خطرات‌ وسايل‌ انتقال‌ نيرو

    پاورپوینت در مورد آيين‌نامه‌ حفاظت‌ در مقابل‌ خطرات‌ وسايل‌ انتقال‌ نيرو آيين‌نامه‌, آيين‌نامه‌ حفاظت‌ در مقابل‌ خطرات‌ وسايل‌ انتقال‌ نيرو, پاورپوینت در مورد آيين‌نامه‌ حفاظت‌ حمل‌ و نقل‌, حفاظت, خطرات, دانلود پاورپوینت در مورد آيين‌نامه‌ ايمني‌ تاسيسات‌ الكتريكي‌ با اتصال‌…

  • تحقیق در مورد كشت باغات شهرستان مشهد 29 ص

    تحقیق در مورد كشت باغات شهرستان مشهد 29 ص 29, باغات, تحقیق, تحقیق در مورد كشت باغات شهرستان مشهد 29 ص, دانلود تحقیق در مورد كشت باغات شهرستان مشهد 29 ص, شهرستان, ص, كشت, كشت باغات شهرستان مشهد 29 ص,…

  • تحقیق در مورد حركت در فيزيك 41 ص

    تحقیق در مورد حركت در فيزيك 41 ص 41, تحقیق, تحقیق در مورد حركت در فيزيك 41 ص, حركت, حركت در فيزيك 41 ص, دانلود تحقیق در مورد حركت در فيزيك 41 ص, در, ص, فيزيك, مورد رفتن به سایت…

  • تحقیق در مورد فردوسی و سلطان محمود 7ص

    تحقیق در مورد فردوسی و سلطان محمود 7ص 7ص, تحقیق, تحقیق در مورد فردوسی و سلطان محمود 7ص, دانلود تحقیق در مورد فردوسی و سلطان محمود 7ص, سلطان, فردوسی, فردوسی و سلطان محمود 7ص, محمود, مورد, و رفتن به سایت…

  • پاورپوینت در مورد شب يلدا، انتظار در تاريكي به اميد روشنايي

    پاورپوینت در مورد شب يلدا، انتظار در تاريكي به اميد روشنايي اميد, انتظار, انتظار در تاريكي به اميد روشنايي, به, پاورپوینت, پاورپوینت در مورد شب يلدا, تاريكي, دانلود پاورپوینت در مورد شب يلدا, در, روشنايي, شب, شب يلدا, مورد, يلدا…